A rendszerben több dolog is szerepel, aminek jó része az előtörténetben/adatlapban is szerepel. A többi pedig elősegítheti a karakterek életbeli fejlődését.
1. Fajok: Egy faj kiválasztása még nem köt egy adott országhoz, mivel a világ jelenlegi állása szerint azok már keverednek. Ahhoz viszont közük van, hogy egy-egy országban, vagy akár a saját fajod által irányított országban is hogyan viselkednek veled mások, vagy akár magának az országnak a rendszere.
Választható fajok: ember, elf, törpe, ork, félvér
2. Csoport: Lényegében a négy közül a pártolt ország, ami befolyásolja a karakter jellemét is, hiszen nem hiába dönt úgy, hogy kiáll egy-egy birodalom mellett. Független esetében pedig szintén, hiszen odáig is el kell jutni valahogy.
3. Foglalkozás/Kaszt: Valamennyire ez is befolyásolja a karakter életét. Küldetéseknél fontos szempont lehet a küldetés témáját illetően. Ez nagy segítség a mesélőknek egy-egy kaland kitalálásakor.
Választható kasztok: Kardforgató, Íjász, Kuruzsló, Polgár, Tolvaj
4. Hsz: Gondolom nem kell magyarázni, hogy a megírt hozzászólások száma szerepel ez után a kis szöveg után. Különösebb jelentősége nincs.
5. Rang: A karakterek megszerezhetnek, illetve eleve birtokolhatnak rangokat. Ez szintén az életükhöz tartozik és nem kis befolyásoló erővel bír. Meséléseknél igyekszünk ezt figyelembe venni az NJK-k esetleges bánásmódja, stb. miatt.
6. Hírnév: A hírnév csupán egy kiegészítő funkció, nem számít bele a játék menetébe. Hírnevet úgy lehet szerezni, ha szépen játszotok és néhányan megajándékoznak egy-egy "thanks" gomb megnyomásával (+2 pont), vagy egy-egy "+"-al (+1 pont). ("+" jel a hozzászólás felső sarkában). Innen tudhatjuk mi is, hogy hogyan játszotok, illetve bizonyára mi is fogunk osztogatni az arra érdemeseknek. Nem elfelejtendő, hogy a hírnév bizony csökkenhet is, amennyiben valaki a "-" gombra nyom rá a hozzászólás mellett (-1 pont).
7. Háborúk: Az esetleges harcokat a mesélők vezetik le, hogy kerülve legyenek a félreértések. Mindenki a saját maga országa nevében küzdhet, kivéve a független karakterek, ők szabadon választhatnak térfelet, amennyiben részt akarnak venni. A háború nem kötelező program, ki is lehet hagyni a csatározásokat. Persze előfordulhat, hogy más ország pártjára áll egy-egy játékos, akkor azonban viselnie kell az árulás terhét.
8. Harcrendszer: A saját mozdulatokat minden esetben feltételes módban kell írni. A csapások sikerességét az ellenfél dönti el, esetleges jól megírt hárítás mellett. Amennyiben a két játékos inkább külső szemlélőre bízná a döntéseket, akkor felkérhetnek egy mesélőt. (Esetleg használhatnak kockát.) Ilyen esetekben mind a támadást, mind a védekezést feltételesben kell leírni.
9. Arénaharcok: Ezek helyszíneként szolgálnak az arénák/küzdő- és gyakorlóterek. Egy arénában egyszerre egy küzdelem folyhat. Amennyiben annak vége, a résztvevők egyike szól valamelyik moderátornak, aki ezek után lezárja a játékot és kiosztja a jutalmakat, majd engedélyt ad a helyszínen való új játék kezdésére. (A kocka használata kötelező)
10. Arany: A világ fizetőeszköze, melynek köszönhetően mesék során vehetsz magadnak segítséget, vásárolhatsz magadnak különböző segédeszközöket, felszereléseket, stb. Aranyat az előtörténettel (ellenőrző moderátor dobja), arénaharcokkal, és kalandokkal szerezhettek, valamint minden regisztrált játékos kap naponta tízet.
1. Fajok: Egy faj kiválasztása még nem köt egy adott országhoz, mivel a világ jelenlegi állása szerint azok már keverednek. Ahhoz viszont közük van, hogy egy-egy országban, vagy akár a saját fajod által irányított országban is hogyan viselkednek veled mások, vagy akár magának az országnak a rendszere.
Választható fajok: ember, elf, törpe, ork, félvér
2. Csoport: Lényegében a négy közül a pártolt ország, ami befolyásolja a karakter jellemét is, hiszen nem hiába dönt úgy, hogy kiáll egy-egy birodalom mellett. Független esetében pedig szintén, hiszen odáig is el kell jutni valahogy.
3. Foglalkozás/Kaszt: Valamennyire ez is befolyásolja a karakter életét. Küldetéseknél fontos szempont lehet a küldetés témáját illetően. Ez nagy segítség a mesélőknek egy-egy kaland kitalálásakor.
Választható kasztok: Kardforgató, Íjász, Kuruzsló, Polgár, Tolvaj
4. Hsz: Gondolom nem kell magyarázni, hogy a megírt hozzászólások száma szerepel ez után a kis szöveg után. Különösebb jelentősége nincs.
5. Rang: A karakterek megszerezhetnek, illetve eleve birtokolhatnak rangokat. Ez szintén az életükhöz tartozik és nem kis befolyásoló erővel bír. Meséléseknél igyekszünk ezt figyelembe venni az NJK-k esetleges bánásmódja, stb. miatt.
6. Hírnév: A hírnév csupán egy kiegészítő funkció, nem számít bele a játék menetébe. Hírnevet úgy lehet szerezni, ha szépen játszotok és néhányan megajándékoznak egy-egy "thanks" gomb megnyomásával (+2 pont), vagy egy-egy "+"-al (+1 pont). ("+" jel a hozzászólás felső sarkában). Innen tudhatjuk mi is, hogy hogyan játszotok, illetve bizonyára mi is fogunk osztogatni az arra érdemeseknek. Nem elfelejtendő, hogy a hírnév bizony csökkenhet is, amennyiben valaki a "-" gombra nyom rá a hozzászólás mellett (-1 pont).
7. Háborúk: Az esetleges harcokat a mesélők vezetik le, hogy kerülve legyenek a félreértések. Mindenki a saját maga országa nevében küzdhet, kivéve a független karakterek, ők szabadon választhatnak térfelet, amennyiben részt akarnak venni. A háború nem kötelező program, ki is lehet hagyni a csatározásokat. Persze előfordulhat, hogy más ország pártjára áll egy-egy játékos, akkor azonban viselnie kell az árulás terhét.
8. Harcrendszer: A saját mozdulatokat minden esetben feltételes módban kell írni. A csapások sikerességét az ellenfél dönti el, esetleges jól megírt hárítás mellett. Amennyiben a két játékos inkább külső szemlélőre bízná a döntéseket, akkor felkérhetnek egy mesélőt. (Esetleg használhatnak kockát.) Ilyen esetekben mind a támadást, mind a védekezést feltételesben kell leírni.
9. Arénaharcok: Ezek helyszíneként szolgálnak az arénák/küzdő- és gyakorlóterek. Egy arénában egyszerre egy küzdelem folyhat. Amennyiben annak vége, a résztvevők egyike szól valamelyik moderátornak, aki ezek után lezárja a játékot és kiosztja a jutalmakat, majd engedélyt ad a helyszínen való új játék kezdésére. (A kocka használata kötelező)
10. Arany: A világ fizetőeszköze, melynek köszönhetően mesék során vehetsz magadnak segítséget, vásárolhatsz magadnak különböző segédeszközöket, felszereléseket, stb. Aranyat az előtörténettel (ellenőrző moderátor dobja), arénaharcokkal, és kalandokkal szerezhettek, valamint minden regisztrált játékos kap naponta tízet.
Csüt. Márc. 13, 2014 8:31 am by Syl
» Hiányzások
Csüt. Nov. 28, 2013 1:38 pm by Syl
» Rejtett hegyi kiképzőtáborok
Szer. Nov. 13, 2013 12:25 pm by Syl
» Doman isther utcái
Szer. Nov. 13, 2013 12:19 pm by Syl
» Ogomin utcái
Szer. Nov. 13, 2013 12:17 pm by Syl
» Aideloni síkság
Szer. Nov. 13, 2013 12:15 pm by Syl
» Aideloni fák
Szer. Nov. 13, 2013 12:14 pm by Syl
» Wanymar erdeje
Szer. Nov. 13, 2013 12:12 pm by Syl
» Ogomini piac
Szer. Nov. 13, 2013 12:09 pm by Syl
» Termőföldek
Szer. Nov. 13, 2013 12:07 pm by Syl